مشكل اینترنت مخابرات و انتظار طولانی ۲۰۲۰

مشكل اینترنت مخابرات و انتظار طولانی ۲۰۲۰

به گزارش توسعه نرم افزار باآنكه اتصال به اینترنت در بیشتر نقاط كشور باردیگر برقرار شده است، اما برخی افراد كه از اینترنت مخابرات استفاده می نمایند، هنوز در دریافت خدمات گرفتار مشكل هستند و در تماس با پشتیبانی مخابرات (۲۰۲۰) هم باید دقایق زیادی در انتظار باشند كه گاها اعلام شده كه پشتیبانی هم پاسخگو نیست.


به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از ایسنا، شركت مخابرات ایران یكی از پركاربرترین شركت های عرضه دهنده خدمات مخابراتی به حساب می آید. باآنكه در عرضه خدمات اینترنتی، مخابرات جزء نخستین شركت ها بود، اما به مرور زمان و با حضور شركت های FCP و خدمات متفاوت، رقابت در دست این شركت ها قرار گرفت و مخابرات در حوزه خدمات مطلوب اینترنتی برای كاربران، به شكلی بازی را به شركت های دیگر واگذار كرد.
اتصال ایران به شبكه جهانی اینترنت از شنبه شب (۲۵ آبان)، به علت ناآرامی های ایجادشده به دنبال اجرای طرح اصلاح و سهمیه بندی بنزین و به منظور پیشگیری از امكان سوءاستفاده های احتمالی از این ابزار ارتباطی قطع شد. بعد از آن، اتصال اینترنت ثابت و خانگی، دانشگاه های بزرگ كشور و و برخی شركت های فعال و نیازمند به ارتباطات اینترنتی از روز پنج شنبه (۳۰ آبان) شروع شد.
اتصال مجدد اینترنت به تدریج ادامه یافت تا به مرور در استان ها ارتباطات بین الملل باردیگر از سر گرفته شود؛ هرچند هنوز برخی اخبار حاكی از قطعی اینترنت در بعضی از استان ها است. علیرغم این به نظر می آید بعضی از دریافت كنندگان خدمات اینترنتی از شركت مخابراتی، هنوز هم نتوانستند به اینترنت دست یابند و حتی شبكه ملی اطلاعات هم برایشان قطع است.
در اعتراض به این مشكلات، یكی از كاربران ایسنا نوشته است: «اینترنت خانگی ما هنوز قطع است. متاسفانه اینترنت تهران وصل شده اما ما كه جزو شهرستان های تهران هستیم، هنوز قطع است و حتی ۲۰۲۰ هم قطع است كه بخواهیم گزارش دهیم.»
كاربر دیگری نوشته است: «من یه برنامه نویس هستم و در یك شركت تولیدی قطعات سخت افزاری كار می كنم. اینترنت استان تهران ۱۰ روز شده كه قطع است و من هیچ كاری نمی توانم بكنم. از اینترنت ADSL مخابرات استفاده می نماییم كه علاوه بر نبود اینترنت، به مدت ۱۰ روز، شبكه ملی هم چهار روز است كه برای ما قطع شده و به پشتیبانی ۲۰۲۰ زنگ می زنم، تلفن قطع می شود و یك نفر پشتیبان هم جواب نمی دهد.»
این در شرایطی است كه قبل از این هم شركت مخابرات ایران به علت بالا رفتن حجم تماس ها در سامانه های شارژینگ و فنی با اختلالاتی روبه رو بود و بعد از اینكه وزیر ارتباطات از تماس با پشتیبانی مخابرات (۲۰۲۰) و چند سرویس دهنده ی دیگر گفته بود كه كیفیت خوبی نداشتند، از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، به علت بیش ترین مشكلات را در زمینه كیفیت پاسخگویی به مشتركان اخطار گرفته بود.
اما این روزها كه به علت قطعی شبكه جهانی اینترنت به مدت حدودا یك هفته خیلی از كسب وكارها صدمه دیدند و خیلی از كاربران هم به این مورد اعتراض داشتند؛ این كه با برقراری مجدد اینترنت برای دریافت كنندگان خدمات اینترنتی، برخی نه تنها به اینترنت بین الملل بلكه به حتی به شبكه ملی اطلاعات هم دسترسی نداشته باشند و پشیبانی هم پاسخگوی شرایط موجود نباشد، قابل توجه است.
پاسخ مخابرات به مشكلات ۲۰۲۰
اما پیگیری های ایسنا از شركت مخابرات ایران حاكی از بالا رفتن تماس ها با مخابرات است. در این راستا محمدرضا بیدخام -سخنگوی شركت مخابرات ایران- در گفتگو با ایسنا ضمن عذرخواهی از مشتركان به علت بالا رفتن مدت زمان انتظار ۲۰۲۰ اظهار نمود: عمده دلیل قطع اینترنت ثابت و همراه با عنایت به شرایط موجود جامعه است كه ما دخل و تصرفی در قطع و وصل آن نداشتیم اما به واسطه قطعی اینترنت، میزان تماس ها با ما ۱۰۰ برابر افزایش داشته است.
وی ادامه داد: افزایش ترافیك این تماس ها سه علت عمده دارد؛ یكی این كه مردم سوال می كنند چرا اینترنت قطع شده و چرا كیفیت و سرعت آن پایین آمده است؟ علت دوم این كه تخفیف هایی كه قرار داده شده را چطور می توانند دریافت كنند؟ علت سوم هم فروش اینترنت ثابت است؛ این سه علت سبب شده صف انتظار در نقاط كشور تا ۱۰۰ برابر افزایش یابد.
سخنگوی شركت مخابرات ایران با اشاره به اقدامات انجام شده برای كاهش انتظار پاسخگویی به كاربران بیان كرد: ما در سامانه مخابرات یك IBR (سیستم پاسخگویی هوشمند) قرار دادیم كه مردم را راهنمایی كند تا برای كاهش ماندن در صف انتظار چه كار كنند. دوم این كه ثبت مكانیزه را در بخش های مختلف ۲۰۲۰ اضافه كردیم. در سومین اقدام هم میزان پاسخگوها را افزایش دادیم و سیستم تیكتینگ اینترنتی را بر اساس وب فعال كردیم.
بیدخام درباره قطعی ادامه دار اینترنت در بعضی نقاط توضیح داد: دستور وصل اینترنت ثابت و همراه از راه شورای امنیت كشور است. برای مثال در تهران در بعضی از نقاط غربی هنوز دستور اتصال داده نشده است. اما این مورد می تواند دلایلی همچون بدهی، خرابی یا موارد دیگر داشته باشد. البته اتصال اینترنت به صورت كلی برقرار می شود و به صورت موردی صورت نمی گیرد.




منبع:

1398/09/06
16:11:59
5.0 / 5
4753
تگهای خبر: اینترنت , برنامه , برنامه نویس , خدمات
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
devsoft