زارع پور :

پروژه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری باید ۱۰سال پیش آغاز می شد

پروژه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری باید ۱۰سال پیش آغاز می شد

به گزارش توسعه نرم افزار، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: پروژه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری باید ۱۰ سال پیش در کشور شروع می شد و با یک تأخیر قابل توجه در این دولت سیزدهم شروع شده است.



به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ در انتها برنامه سفر خود به استان قم به نمایندگی از هیأت دولت به بخش خلجستان سفر کرد.
وزیر ارتباطات در جلسه شورای اداری بخشداری خلجستان، با اشاره به اینکه بنای دولت سیزدهم از ابتدا این بوده که با کار شبانه روزی تلاش کند عقب ماندگی ها را جبران کند، اظهار داشت: در دوره گذشته کارهای اساسی زمین مانده بود که همچون آن، توسعه شبکه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری بوده است.
زارع پور با تکیه بر این که دنیا از حدود پانزده سال پیش به سمت ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری حرکت کرده است اضافه کرد: فناوری سیم مسی دیگر منسوخ شده است و این فناوری دیگر پاسخگوی نیازهای ارتباطی نیست و کشورهای مختلف از پانزده سال پیش به این سمت حرکت کرده بودند.
وی اضافه کرد: این کار باید ده سال پیش شروع می شد و با یک تأخیر قابل توجه هم اکنون در این دولت شروع شده است؛ زارع پور افزود: ما افتخار می نماییم امروز مردم بخش خلجستان با فاصله ۸۰ کیلومتری از مرکز استان به همان فناوری دست پیدا کرده اند که در مرکز استان وجود دارد و سرویس هایی با سرعت تا هزار مگابیت در اختیارشان قرار گرفته است.
زارع پور ضمن اشاره به این که در سایر حوزه ها هم اتفاقات خوب و قابل توجه ای رخ داده است، اضافه کرد: همچون در صنعت فضایی که در دو سال و نیم گذشته از دولت سیزدهم معادل سه دولت گذشته شاهد رویداد فضایی بوده ایم و با ۱۲ پرتاب رکورد پرتاب های کشور شکسته شده است.
وزیر ارتباطات با تکیه بر این که مسیر پیشرفت کشور ادامه پیدا خواهد کرد، توضیح داد: البته به این معنا نیست که کشور مشکل و مساله ندارد. کشور ما کشور پهناوری است و امکان دارد مشکلاتی وجود داشته باشد اما با همدلی و همراهی می توانیم این مشکلات را هم حل نماییم و ایران اسلامی را بر قله های پیشرفت ببینیم.
زارع پور ضمن اشاره به درخواست های مطرح شده در این نشست اظهار داشت: موارد مطرح شده در این نشست همچون تأمین آب مورد نیاز منطقه را حتما در جلسات هیأت دولت پیگیری خواهیم کرد.
وزیر ارتباطات قبل از شرکت در جلسه شورای اداری بخشداری خلجستان به نمایندگی از دولت از پروژه جاده نیمه کاره باغ یک به دستجرد، مجتمع درحال راه اندازی تولید گیاهان دارویی و پروژه نهضت ملی مسکن دستجرد بازدید نمود.
در ادامه زارع پور با حضور در هنرستان خلجستان و یک کافی نت به صورت رسمی اینترنت مبتنی بر فیبرنوری منازل و کسب و کارها را با انجام تست سرعت افتتاح نمود.

1403/02/25
12:43:27
5.0 / 5
313
تگهای خبر: اینترنت , برنامه , توسعه , شبكه
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
devsoft