ربات های تمیزكننده واگن های قطار

ربات های تمیزكننده واگن های قطار

توسعه نرم افزار: پروژه ساخت ربات های تمیزكننده واگن های قطار و پهپاد، دو پروژه جدید دانشگاه هریوت وات اسكاتلند هستند.


به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از ایسنا، هدف از اجرای این پروژه ها ساخت ربات هایی برای كمك به انسان در مناطق غیر قابل دسترسی است.
ربات های متحرك، قابلیت شناسایی زباله های مختلف همچون زباله های خطرناك مانند سوزن ها، تیغ ها و همین طور زباله های قابل بازیافت مانند كاغذ و روزنامه را دارند.
پروژه دوم باز شامل پهپادهای خودمختار هستند كه برای سركشی به ریل های قطار به خصوص مسیر ریلی داخل تونل كه دسترسی به آنها دشوار است طراحی شده اند.
محقق این تحقیق، دكتر مصطفی صافحی اردن از دانشگاه هریوت وات اظهار نمود: كار ما بر روی توسعه پلت فرم ربات متحركی متمركز شده كه بتواند بطور مستقل در فضای محدود بین و زیر كابین های قطار هدایت شود.
سپس الگوریتمی باز برای شناسایی زباله ها با استفاده از مجموعه ای از تصاویر واگن قطار به وجود آورده ایم.
در پروژه ای دیگر هم، دانشمندان هواپیماهای بدون سرنشین تولید خواهند كرد كه تصاویر را به صورت خودكار برای تشخیص نقص در ساختارها، مانند ترك، لكه، نفوذ آب و دیگر موارد تحلیل می كند.
وی اظهار داشت: این روش باز برمبنای فناوری هواپیماهای بدون سرنشین است كه با استفاده از حسگرهای مجاورتی و وب كم ها حركت می كنند. در این روش باز تصاویر ریل ها و مسیرها جمع آوری و سپس تحلیل و مشكلات، گزارش داده می شود.
توسط این پروژه ها سیستم راه آهن به رباتیك و سیستم های خودمختار (RAS) مجهز می گردد.



1397/12/13
13:40:05
5.0 / 5
4807
تگهای خبر: توسعه , فناوری
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
devsoft