باگ جدیدی كه كشف شد؛

پیام های خصوصی كاربران توئیتر حذف نمی شوند

پیام های خصوصی كاربران توئیتر حذف نمی شوند

به گزارش توسعه نرم افزار باگی در توئیتر سبب شده پیام های خصوصی كاربران حتی بعد از حذف آن یا غیرفعال شدن حساب كاربر همچنان در آرشیو اطلاعات شبكه اجتماعی ذخیره می شوند.



به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از مهربه نقل از تك كرانچ، به نظر می آید پیام های خصوصی(Direct Messages) در توئیتر مدت زمانی طولانی و حتی بعد از حذف هم حفظ می شوند.
«كاران ساینی» یكی از محققان امنیتی كه این باگ را كشف كرده به «تك كرانچ» می گوید: اطلاعات یكی از آرشیوهای توئیتر نشان داده است این شبكه اجتماعی پیام های خصوصی كاربران را به مدت چند سال حفظ می نماید. این درحالی است كه آنها تصور می كنند پیام ها پاك شده اند. علاوه برآن توئیتر پیام های خصوصی حساب های كاربری غیر فعال یا در حال تعلیق را هم حفظ می نماید.

ساینی سال قبل هم باگ مشابهی را گزارش كرده بود اما این اختلال تابحال را فاش نشده بود. این باگ به ساینی اجازه داد با استفاده از API منسوخ شده، پیام های خصوصی را بیابد، حتی بعد از آنها ارسال و دریافت كننده آنها را حذف كرده اند.
كاربران می توانند با دانلود كردن نسخه ای از اطلاعات حساب های كاربری شان متوجه شوند كه توئیتر پیام های خصوصی حذف شده را همچنان نگه می دارد.
محققان امنیتی این اختلال را یك «باگ عملكردی» نامیده اند.
سخنگوی توئیتر اعلام نموده این شبكه اجتماعی مشغول بررسی مبحث است.

1397/11/27
14:25:02
5.0 / 5
4545
تگهای خبر: شبكه
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
devsoft