ایجاد خدمات آنی ارتباطی برای كاربران از جانب كنسرسیوم خصوصی فضایی

ایجاد خدمات آنی ارتباطی برای كاربران از جانب كنسرسیوم خصوصی فضایی

به گزارش توسعه نرم افزار رئیس كنسرسیوم شركت های فعال در حوزه فضایی با اشاره به كاربردهای منظومه ماهواره های مخابراتی، اظهار داشت: بر مبنای طرحی كه در این حوزه تدوین شده است، ۳۰۰ ماهواره كوچك در مدار قرار می گیرد و هر كدام از این ماهواره ها پوشش ۲۰۰۰ كیلومتری را بوجود می آورد تا بتوان خدمات آنی به كاربران عرضه داد.


به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از ایسنا، حسین شهرابی در نشست دورهمی فضایی، ایجاد اقتصاد پویا در حوزه فضایی را منوط به اعتماد به نیروهای جوان و خلاق دانست و اضافه كرد: ما در این دورهمی گزارش هایی از آخرین فعالیتهای انجام شده در كنسرسیوم منظومه ماهواره ای عرضه خواهیم داد تا بر مبنای زیست بوم فناورانه منظومه های ماهواره ای شكل بگیرد.
وی با تاكید بر اینكه در این كنسرسیوم چهار شركت بخش خصوصی حوزه فضایی مشاركت دارند، ابراز امیدواری كرد كه این حلقه بزرگتر شود و شركت های دیگری هم به آن وارد شوند.
شهرابی با تاكید بر اینكه امروزه منظومه ماهواره ها در دنیا رشد زیادی یافته است، اظهار داشت: محور توسعه فعالیتهای آنها قیمت گذاری شده است و با رقابت های ایجادشده تلاش می شود تا قیمت های خدمات این منظومه ها كاهش پیدا كند.
رئیس كنسرسیوم بخش خصوصی منظومه های ماهواره ای با تاكید بر اینكه فناوری های فضایی انقلاب صنعتی چهارم را رقم زده است، تصریح كرد: محور این انقلاب نرم افزارها، هوش مصنوعی و داده های ماهواره ای است و با توسعه این محورها شاهد مهاجرت اقتصادی از یك اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد خصوصی هستیم.
وی كاربرد منظومه ماهواره ها را در حوزه های اینترنت پرسرعت، ایجاد شهرهای هوشمند، گردشگری، كشاورزی هوشمند، مدیریت بحران، ماشین های متصل و اینترنت باند پهن ذكر كرد.
او همینطور به خصوصیت های ماهواره های استفاده شده در منظومه ماهواره ها پرداخت و اظهار داشت: وزن این ماهواره ها كمتر از ۳۰ كیلوگرم و عمر مداری آن پنج سال است.
به قول وی، در فاز اول منظومه ماهواره های این كنسرسیوم، قرار گرفتن ۳۰۰ ماهواره كوچك در مدت پنج تا هفت سال در مدار مد نظر است.
شهرابی با تاكید بر اینكه عمر این ماهواره ها پنج ساله است، اظهار داشت: در فاز اول خدمات این ماهواره ها، اینترنت اشیاء و در فاز بعد دستیابی به اینترنت باند پهن است.
وی افزود: ماهواره هایی كه در این منظومه قرار می گیرند، هر كدام پوشش ۲۰۰۰ كیلومتری دارند تا از این طریق زنجیره ای از پوشش های ارتباطی ایجاد شود كه خدمات آنی را برای كاربران ایجاد خواهد نمود.



1398/11/15
22:30:34
5.0 / 5
4159
تگهای خبر: اینترنت , توسعه , خدمات , شركت
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
devsoft