كارت سوختتان را از پست رهگیری كنید

كارت سوختتان را از پست رهگیری كنید

به گزارش توسعه نرم افزار شهروندانی كه برای دریافت كارت های سوختشان پیامك دریافت نمودند، با رفتن به بخش رهگیری سایت پست می توانند ببینند كارتشان در كدام باجه پست قرار دارد و برای دریافت آن رجوع كنند.


به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از ایسنا، استفاده از كارت سوخت شخصی در حالی از ۲۰ مرداد الزامی می شود كه هنوز برخی از این كارت ها در شركت ملی پست باقی مانده است. این كارت های سوخت برای صاحبانش ارسال شده اما تحویل گرفته نشده و بنابراین به پست بازگشته است. این كارت ها طبق قرارداد پست چند ماه در این شركت می ماند و بعد از آن به شركت ملی پخش فرآورده های نفتی برمی گردد.
در این راستا بهزاد اقبال خواه - عضو هیأت مدیره شركت ملی پست - در گفتگو با ایسنا، درباره ی كارت های سوختی كه در پست باقی ماندند، اظهار داشت: عمده كارت هایی كه در باجه معطله ی پست مانده به این علت كه تولید و ساخت و صدور این كارت ها با تغییر انجام شده، عموما مربوط به كسانی است كه آدرسشان عوض شده است. یعنی نامه رسان های ما دو مرتبه رجوع كردند اما موفق نشدند كارت ها را تحویل دهند و ازاین رو كارت ها به باجه معطله پست برگشته است.
وی افزود: پست كارت سوخت هایی را كه تازه صادر می شوند، طبق روال عادی تحویل می دهد. اما بعضی از كارت های سوخت از قبل در باجه های پستی مانده بودند، چونكه كارت سوخت مدتی وجهه خویش را از دست داده بود و عملیاتی نبود، مردم رغبتی نداشتند برای دریافت كارت سوختشان رجوع كنند. اما با تصمیم برای به كارگیری باردیگر ی كارت های سوخت و با عنایت به كمبود زمان، مردم به تكاپو افتادند و یك مقدار هم در باجه ها ازدحام اتفاق افتاده است.
پیگیری كارت سوخت در بخش رهگیری پست
اقبال خواه با اشاره به آمار كارت های سوخت باقی مانده در پست بیان كرد: طبق آمار تا اواخر تیرماه حدود ۷۲۱ هزار كارت در باجه های معطله پست مانده است. از راه شركت پالایش و پخش برای صاحبان این كارت ها پیامك و باركد پستی ارسال شده است. شهروندان باید این باركد پستی را روی سایت رهگیری پست بررسی نمایند و ببینند كارتشان در كدام باجه معطله قرار دارد. اگر آدرسشان تغییر نكرده باشد، می توانند درخواست دهند كه باردیگر برایشان ارسال شود و اگر تغییر كرده باشد، باید با رفتن به باجه معطله، با كارت شناسایی و كارت خودرو آنرا دریافت نمایند.
عضو هیأت مدیره شركت ملی پست درباره ی هزینه ی تحویل كارت های سوخت توضیح داد: زمانی كه ما كارت سوخت را تحویل می دهیم، چه در باجه معطله باشد و شخص خودش رجوع كند و چه ما كارت سوخت را به خانه شهروندان ببریم، باید ۱۰ مبلغ هزار تومان دریافت نماییم. خیلی ها فكر می كنند پست این ۱۰ هزار تومان را برای خودش می گیرد و زمانی كه خودشان برای دریافت كارت سوخت رجوع می كنند، نباید این مبلغ را بپردازند، درحالی كه این مبلغ به حساب شركت پالایش و پخش واریز می شود و برای شركت پست نیست.
وی افزود: ما طبق قراردادی كه با شركت پالایش و پخش داریم، موظف شدیم این مبلغ ۱۰ هزار تومان را به ازای هر كارت سوخت از مردم جمع آوری نماییم كه مستقیما هم به حساب پخش و پالایش واریز می شود. البته برای ارسال مجدد كارت های سوخت، تعرفه ی درون شهری حدود ۷۳۰۰ تومان دریافت می نماییم.
ازاین رو با عنایت به اجبار استفاده از كارت سوخت از ۲۰ مرداد، بهترین روش برای دسترسی سریع به كارت های سوخت، ورود كد رهگیری ۲۰ رقمی ثبت شده در قبض پستی، در قسمت رهگیری مرسولات سایت شركت ملی پست است. متقاضیان می توانند بعد از اطلاع از محل دقیق نگه داری كارت سوخت خود با در دست داشتن مدارك شناسایی خودرو و مالك خودرو، به آدرس ذكر شده رجوع و كارت سوخت خویش را دریافت نمایند.



1398/05/12
17:27:47
5.0 / 5
4759
تگهای خبر: شركت
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
devsoft