چطور می توان از تماسهای تبلیغاتی شکایت کرد؟
توسعه نرم افزار: بدنبال افزایش شکایت کاربران از ازدیاد تماسهای تبلیغاتی، وزارت ارتباطات کارگروهی را برای انجام پیگیری های لازم تشکیل داد که باگذشت یک سال از آن زمان، مسؤلان همچون وزیر ارتباطات گفته اند بررسی ها نشان می دهد تماس های تبلیغاتی بصورت قابل توجهی کم شده و اگر شهروندان با مطالبی مانند کلاهبرداری مواجهند می توانند از راه سامانه 195 شکایت شان را مطرح کنند.
به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از ایسنا، بعد از افزایش پیامک های تبلیغاتی، خیلی از کاربران از تماسهای تبلیغاتی ضبط شده ای گلایه دارند که برای تبلیغ خدمات مختلف و در زمان های مختلف با آنها تماس گرفته می شود. در این خصوص پاییز سال قبل به منظور محافظت از حقوق کاربران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه خدمت محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی، ممنوع اعلام گردید.
در بخشی از ماده ۲ این مصوبه گفته شده که دارندگان پروانه باید سامانه تشخیص تماس های محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را برابر ضوابط ابلاغی سازمان راه اندازی و از راهیابی این گونه تماس ها در شبکه خود ممانعت کنند.
وزیر ارتباطات: آن چیزی که من بازخورد گرفتم این است که تماسهای تبلیغاتی بصورت قابل توجهی کم شده است.
مسئولان تاکید کردند اپراتورها باید سامانه کشف تخلف پیامکی خودرا راه اندازی و سیمکارت های متخلف را شناسایی و آنها را مسدود کنند. کاربران هم می توانند با رفتن به سامانه ۱۹۵ به آدرس https: //۱۹۵.cra.ir شکایت خودرا درباره ی دریافت پیامک های تبلیغاتی و همینطور تماسهای صوتی تبلیغاتی ثبت کنند تا از این طریق به شکایت آنها رسیدگی شود.
با گذشت یک سال از اقدامات انجام شده بااینکه بررسی ها حکایت از تداوم برقراری تماسهای تبلیغاتی دارد، رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بتازگی به ایسنا گفته است آمارها در سامانه ۱۹۵ روند نزولی شکایت مردمی را نشان داده است. درحقیقت میزان شکایت مردم از تماس ها و پیامک های مزاحم از قبل کمتر شده که نمودارهای آنرا انتشار یافته است.
بگفته وی برای کاهش تخلفات این حوزه از ابزارهای جدید مانند هوش مصنوعی و ابزارهای فناورانه جدید برای ریشه کن شدن کامل آن استفاده می شود؛ اما بصورت کلی گزارش ها سیر نزولی را نشان داده است.
در این خصوص سید ستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره ی این مورد توضیح داده است: سال گذشته در یک مقطعی به ما گزارشی بر اساس این که از شماره های ناشناس با مردم تماس گرفته می شود، ارایه شد که بلا فاصله وزارت ارتباطات کارگروهی را با تأکید بر سازمان تنظیم تشکیل داد. آن چیزی که من بازخورد گرفتم این است که تماسهای تبلیغاتی بصورت قابل توجهی کم شده است.
کاربران در صورت شکایت از تماسهای تبلیغاتی می توانند با رفتن به این سامانه، شکایت خودرا درباره ی دریافت پیامک های تبلیغاتی و همینطور تماسهای صوتی تبلیغاتی ثبت کنند.
وی تاکید کرد: اگر این مورد بصورت مجدد در حال تکرار است ما ماموریت می دهیم تا بصورت جدی پیگیری شود چونکه حقوق شهروندان باید رعایت شود. درصورتی که بحث کلاهبرداری مطرح باشد شهروندان می توانند شکایت خودرا با سامانه ۱۹۵ مطرح کنند.
سامانه ۱۹۵ چیست؟
سامانه ۱۹۵ با هدف پاسخگویی به شکایات، افزایش سطح رضایتمندی مشترکان و حل مشکلات آنان در حوزه ICT به راه افتاده است. برای دسترسی راحتتر کاربران، روش های مختلفی برای ثبت و پیگیری شکایات درنظر گرفته شده که بر مبنای آن کاربران می توانند با رفتن به سایت https: //۱۹۵.cra.ir و یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت خود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ثبت کنند.
کاربران درصورت شکایت از تماسهای تبلیغاتی می توانند با رفتن به این سامانه، شکایت خودرا درباره ی دریافت پیامک های تبلیغاتی وهمچنین تماسهای صوتی تبلیغاتی ثبت کنند تا از این طریق به شکایت آنها رسیدگی شود.
همینطور مشترکان موبایل می توانند با شماره گیری کد دستوری #۸۰۰* و یا رفتن به اپلیکیشن های اپراتور خود، در منوی مدیریت پیامک های تبلیغاتی برای غیرفعال سازی یا فعال سازی دریافت پیامک ها اقدام نمایند.
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب