مدیركل سنجش از راه دور سازمان فضایی اعلام كرد

بهره مندی بیش از 11 هزار بانك و 800 دستگاه ATM از خدمات ماهواره مخابراتی

بهره مندی بیش از 11 هزار بانك و 800 دستگاه ATM از خدمات ماهواره مخابراتی

توسعه نرم افزار: مدیركل سنجش از طریق دور سازمان فضایی ایران با اشاره به اینكه بر مبنای برنامه های تدوین شده 5000 روستا به ارتباطات ماهواره ای متصل می شود، اظهار داشت: علاوه بر آن شبكه لرزه نگاری كشور هم با استفاده از خدمات ماهواره های مخابراتی تنش های سطح زمین را رصد می كند.


به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از ایسنا، علی صادقی امروز در كارگاه آموزشی فناوری های فضایی و توانمندی ها در دانشگاه علم و صنعت با اشاره به كاربردهای ماهواره های مخابراتی، اضافه كرد: هم اكنون یكسری از شركت های داخلی در عرصه ارتباطات ماهواره ای وارد شده اند و توانسته اند ارتباطات ماهواره ای مورد نیاز كشور را برقرار كنند.
وی ماهواره ایرانست 21 را همچون ماهواره های مخابراتی دانست كه ایران از آن بهره مند می گردد و اضافه كرد: این ماهواره در موقعیت مداری 26 درجه قرار دارد.
صادقی همینطور افزود: هم اكنون 11 هزار و 200 شعبه بانكی از خدمات ارتباطات ماهواره ای برای نقل و انتقال مالی و همینطور 800 دستگاه ای تی ام در خارج از بانك ها، سرویس های مالی مورد نیاز مشتریان را عرضه می دهند.
مدیركل سنجش از طریق دور سازمان فضایی با اشاره به بهره مندی 700 جایگاه سوخت خارج شهرها از ارتباطات ماهواره ای افزود: علاوه بر آن 1400 روستا با جمعیت 200 نفر كه در مناطق صعب العبور قرار دارند و همینطور امكانات خدمات ثبت و موبایل در این مناطق وجود ندارد، از خدمات ماهواره مخابراتی بهره مند می شوند.
وی تصریح كرد: آنتن های بی تی اس كه به علت توپوگرافی منطقه امكان اتصال به یكدیگر را ندارند، از این رو با استفاده از ماهواره های مخابراتی، آنتن های بی تی اس خدمات لازم را به روستاییان عرضه می دهد.
صادقی افزود: شبكه لرزه نگاری در موسسه ژئوفیزیك و پژوهشگاه زلزله با استفاده از خدمات ماهواره های مخابراتی به صورت لحظه ای می توانند تنش های سطح زمین را رصد كنند.
به قول وی، 40 فرودگاه دارای برج كنترل هم از خدمات این نوع ماهواره ها هم بهره مند می شوند.
این مقام مسئول از عرضه طرحی از جانب وزارت ارتباطات برای 5000 روستا اطلاع داد و اظهار داشت: در این طرح ارتباطات 5000 روستا با استفاده از ماهواره های مخابراتی تامین می گردد كه در این عرصه ما نیازمند ماهواره های مخابراتی هستیم تا بتوانیم سرویس های لازم را به مشتریان عرضه دهیم.
صادقی همینطور با اشاره به كاربرد ماهواره ها در حوزه ناوبری و سنجش از طریق دور اظهار داشت: ماهواره های سنجشی، ماهواره هایی هستند كه ماموریت تصویربرداری را برعهده دارند.
به قول وی، سنجش از دور یك دانش و ابزاری است كه بدون تماس فیزیكی مستقیم به پدیده ها و با استفاده از اشعه الكترومغناطیسی می تواند پدیده ها را مورد بررسی قرار دهد.



1397/07/14
21:05:52
0.0 / 5
4718
تگهای خبر: برنامه , شبكه , فناوری , مخابرات
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
devsoft