سخنگوی مخابرات پاسخ داد

فرآیند عدم پرداخت بدهی تا تخلیه تلفن چقدر طول می كشد؟

فرآیند عدم پرداخت بدهی تا تخلیه تلفن چقدر طول می كشد؟

توسعه نرم افزار: سخنگوی شركت مخابرات ایران مدت زمان عدم پرداخت بدهی خطوط تلفن ثابت تا قطع یك طرف، دوطرفه و درنهایت واگذاری را یك فرآیند یك سال و سه ماهه دانست و اظهار داشت: این امكان خیلی ضعیف است كه طی فرآیند یك سال و سه ماه اطلاع رسانی نشود.


محمدرضا بیدخام در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه پروسه ی تخلیه ی خط تلفن ثابت حدود یك سال طول می كشد، اظهار نمود: در طول این یك سال مرتب به مشترك درباره میزان بدهی اش اطلاع داده می شود. پس از گذشت یك سال، خط مشترك یك طرفه می گردد و بعد به صورت دوطرفه قطع می گردد. البته در طول این یك سال به صورت مرتب به صورت كتبی و صوتی به مشترك اطلاع رسانی می گردد كه بدهی خویش را پرداخت كند كه در غیر این صورت، خط تخلیه خواهد شد.

وی افزود: این فرآیند تخلیه تلفن است و اگر خط مشترك تخلیه شود، اما بعد از سه ماه بدهی خویش را پرداخت كند، شماره را به مشترك برمی گردانیم اما از آن به بعد مطابق آیین نامه می توان شماره را به فرد دیگری واگذار كرد.

سخنگوی شركت مخابرات ایران درباره شرایط واگذاری خطوط تلفن بیان كرد: اگر شماره تلفنی واگذار نشده باشد، اولویت با كسی است كه این شماره را قبلا داشته است. مگر این كه شماره رند باشد كه اگر از مدت عدم پرداخت بدهی یك سال و سه ماه بگذرد، مشمول آیین نامه شماره های رند می گردد.

بیدخام در پاسخ به این كه آیا این امكان وجود دارد كه به مشترك درباره قطع خط تلفن اطلاع رسانی نشود، اظهار نمود: این امكان خیلی ضعیف است كه در فرآیند یك سال و سه ماه اطلاع رسانی نشود. البته درصورتی كه مشترك چنین ادعایی داشته باشد، پرونده اش موجود است و می توان آنرا بررسی كرد.

به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از ایسنا، اگر مشترك تلفن ثابت مشمول قطع خط تلفن به علت بدهكاری شود، بعد از سپری شدن مهلت پرداخت، دارنده پروانه ضمن اطلاع­ رسانی به مشترك می تواند نسبت به قطع و در ادامه جمع­ آوری و تخلیه خط تلفن اقدام نماید و درصورت تخلیه، مشترك موظف به عرضه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال است.

البته امكان دارد بعضی از مشتركان ادعا كنند كه از زمانی كه بدهی خویش را پرداخت نمی كنند، بدون اطلاع رسانی فرآیند قطع و واگذاری اتفاق می افتد. در چنین شرایطی مشترك می تواند به شركت مخابرات مراجعه نموده و با درخواست مشاهده ی پرونده ی خود، صحت این مورد را بررسی كند.




1397/08/17
22:03:19
5.0 / 5
4829
تگهای خبر: مخابرات
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
devsoft