دیگر به تصاویر هم اعتباری نیست!

دیگر به تصاویر هم اعتباری نیست!

توسعه نرم افزار: اگر تا قبل از این از فتوشاپ برای ایجاد تصاویر جعلی استفاده می كردند كه هیچ گاه در واقعیت وجود نداشت، حالا به لطف پیشرفت فناوری، ویدئوهای جعلی هم به گردونه اضافه شده اند.


به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از ایسنا، دیپ فیك یا جعل عمیق، تكنولوژی خبرساز این روزهاست؛ در صورتیكه با استفاده از این تكنیك می توان از تركیب تصویر انسان و با بهره گیری از هوش مصنوعی، ویدئوهای ساختگی ایجاد كرد، این فناوری نگرانی هایی را به وجود آورده است؛ از این جهت كه امكان دارد با داشتن تصاویر هر شخص، ویدیوهایی از او ساخته شود كه واقعیت ندارد و بتواند برای او دردسر ایجاد كند.
دیپ فیك تصاویر و فیلم های موجود را روی تصاویر یا فیلم های منبع قرار می دهد و می تواند فرد یا افرادی را در حال انجام یك كار در موقعیتی نشان داده است كه هیچ گاه در واقعیت اتفاق نیفتاده است. این فیلم های تقلبی می تواند فرد را در حال انجام اقدامات نامناسب نشان دهد كه هیچ گاه در آن شركت نكرده است و یا برای تغییر كلمات یا حركات یك دولتمرد مورد استفاده قرار گیرد تا به نظر برسد آن فرد چیزی را گفته كه هیچ گاه انجام نداده است.
بنظر می رسد این تكنولوژی حدود یك سال می شود كه قربانیانی گرفته است. از بازیگران خارجی كه از تصاویر آنها برای فیلم های نامناسب سوءاستفاده شده تا سیاستمدارانی كه در ویدئوهای دیپ فیك حرف هایی زدند كه هیچ گاه در واقعیت بر زبان نیاورده اند و همین سوژه سبب می شود نتوان نسبت به این تكنولوژی بی تفاوت بود، برای اینكه افراد نگران تأثیرات این ویدئوها و خصوصاً در بحث های سیاسی هستند.
وب سایت گاردین درباره ی این مساله می نویسد: خیلی از ترس های ما در مورد تكنولوژی بیش از اندازه است. بعنوان مثال، با وجود نگرانی در مورد رسانه های اجتماعی، بطور كلی، مطالعات نشان می دهد كه شواهد كمی درباب تأثیر عمده این رسانه ها بر سلامت روان افراد وجود دارد. با این وجود، هر تكنولوژی كه به سرعت در حال توسعه است، می تواند نتایج پیش بینی نشده ای داشته باشد.
ساندرا واچر - پروفسور در زمینه ی حقوق و اخلاق هوش مصنوعی - می گوید ارائه ی فیلم ها یا اطلاعات نادرست و جعلی جدید نیست، اما همه چیز به سرعت تغییر می كند و این موجب می شود توانایی ما در مقابله با چنین موضوعاتی به چالش كشیده بود. روش پیچیده ای كه در آن اطلاعات جعلی ایجاد می شود، این جعل اطلاعات چه سرعتی دارد و این كه تا چه اندازه بی حد و مرز ادامه می یابد، در سطح دیگری قرار دارد. در گذشته می توانستیم دروغ را گسترش دهیم، اما گستره ی آن محدود بود.
از طرفی با وجود مشكلاتی كه دیپ فیك می تواند برای افراد ایجاد كند، هنوز قوانین مدونی برای مقابله با آنها وجود ندارد. البته همین حالا هم قوانینی برای مقابله با تهدید و باج گیری وجود دارد، اما برای مشخص تر كردن مقررات برای جلوگیری از موارد این چنینی، برخی كشورها به دنبال روش هایی هستند كه بتوان به واسطه ی آن، نوعی كپی رایت را برای افراد در نظر گرفت كه نتوان از چهره ی افراد برای هر منظوری بهره برد.




منبع:

1398/04/06
11:05:23
5.0 / 5
5125
تگهای خبر: تكنولوژی , توسعه , شركت , فناوری
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
devsoft