در چین؛

نخستین ویدئو كنفرانس با فناوری نسل پنجم برگزار گردید

نخستین ویدئو كنفرانس با فناوری نسل پنجم برگزار گردید

به گزارش توسعه نرم افزار یك شركت چینی برای نخستین بار در جهان از فناوری مخابراتی نسل پنجم تلفن همراه برای برقراری تماس ویدئویی میان چند نفر با كیفیت بالا بهره گرفت.



به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از آسین ایج، شركت اوپو اعلام نموده كه این تماس در ساعت ۱۲: ۵۷ دقیقه بامداد به وقت محلی انجام شده و مهندسان 6 واحد تحقیق و توسعه شركت اوپو در سراسر جهان در این مكالمه ویدئویی شركت داشته اند. این تماس با استفاده از برنامه گپ محبوب وی چت در چین انجام شده است.
این تماس با استفاده از گوشی هوشمند R۱۵ Pro شركت اوپو انجام شده كه یكی از معدود گوشیهای هوشمند سازگار با فناوری مخابراتی نسل پنجم جهان است. برای انجام این آزمایش از یك سیستم شبكه ای رادیویی جدید نسل پنجم استفاده شده است.
مكالمه مورد اشاره میان این 6 نفر حدود ۱۷ دقیقه به طول انجامید و بر روی پهنای باند ۱۰۰ مگاهرتز انجام شد. عدم تاخیر ارسال و دریافت صوت و تصویر، وضوح و شفافیت تصویری بالا، عدم هرگونه پرش یا قطع تصاویر همچون مزایای استفاده از این فناوری بوده است.
شركت اوپو قبل از این تجهیزات ارسال سیگنال های نسل پنجم را هم تولید كرده و نخستین شركتی بوده كه در اكتبر گذشته خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت را با استفاده از فناوری نسل پنجم با موفقیت انجام داد. انتظار می رود عرضه خدمات مخابراتی نسل پنجم در جهان از سال ۲۰۱۹ آغاز شود.

1397/09/12
14:04:17
5.0 / 5
4713
تگهای خبر: اینترنت , برنامه , توسعه , شبكه
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
devsoft