توسط یك شركت امنیت سایبری؛

اطلاعات 267 میلیون كاربر فیسبوك در وب تاریك فاش شد

اطلاعات 267 میلیون كاربر فیسبوك در وب تاریك فاش شد

توسعه نرم افزار: مخزنی حاوی اطلاعات بیشتر از ۲۶۷ میلیون كاربر فیسبوك در وب تاریك فاش شده است. این مخزن حاوی آی دی، شماره تماس و نام كامل افراد بوده است.



به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از دیلی میل، اطلاعات شخصی بیشتر از ۲۶۷ میلیون كاربر فیسبوك در یك مخزن اطلاعاتی غیر ایمن در وب تاریك فاش شده است.
شركت امنیت سایبریComparitechآی دی های فیسبوك، شماره تماس و نام كامل ۲۶۷ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۳۶ كاربر این شبكه اجتماعی كه در آمریكا زندگی می كنند در یك مخزن اطلاعاتی كشف كرده است.
در گزارش این شركت اعلام شده افرادی كه اطلاعاتشان در مخزن اطلاعات فاش شده احتمالاً هدف پیام های ناخواسته(Spam) و فیشینگ قرار می گیرند.
البته هنوز معلوم نیست این اطلاعات حساس چگونه فاش شده است. اما باب دیاچنكو مشاور امنیت سایبری مخزن اطلاعات مذكور را در ویتنام ردیابی كرده و اعتقاد دارد این اطلاعات از راه یك شیوه غیر قانونی به نام scraping جمع آوری شده است. در روشscraping ربات های خودكار اطلاعات عمومی را از پروفایل های فیسبوك كپی یا به صورت مستقیم از APIهای توسعه دهندگان سرقت می كنند.
البته دسترسی به مخزن اطلاعاتی حذف شده اما تا ۲ هفته پیش از آن، اطلاعات بدون پسورد در وب تاریك وجود داشت. همینطور لینك دانلود اطلاعات در یك فروم مشهور هكرها پست شده بود.

1398/09/30
12:52:07
5.0 / 5
4322
تگهای خبر: آمریكا , توسعه , شبكه , شركت
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
devsoft