معاون وزیر ارتباطات در گفتگو با مهر؛
۴۰ هزار سیم كارت ارسال كننده پیامك تبلیغاتی قطع شد
توسعه نرم افزار: معاون وزیر ارتباطات از قطع ۴۰ هزار سیم كارت ارسال كننده پیامك تبلیغاتی و پرداخت ۳۳ میلیارد تومان خسارت به مشتركان سرویس های ارزش افزوده اطلاع داد.
حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حجم شكایت مردم از دریافت پیامكهای تبلیغاتی از سرشماره های شخصی اظهار داشت: آخرین تحلیل ها نشان داده است كه بیشتر از ۴۰ هزار سیم كارت شخصی ارسال كننده پیامك تبلیغاتی، قطع سرویس شده است.وی با اشاره به اینكه برای شناسایی سیم كارتهایی كه نسبت به ارسال پیامك انبوه تبلیغاتی استفاده می نمایند، از فرآیندهای هوش مصنوعی و تحلیل رفتار مشتركان بهره برده ایم، اضافه كرد: در این زمینه طبق دستورالعملی كه به اپراتورها داده ایم سیم كارتهای شخصی ارسال كننده پیامكهای تبلیغاتی شناسایی و با آنها برخورد می گردد.رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینكه این مشتركان از سیم كارتشان تنها برای ارسال پیامك انبوه بهره برده و سرویس دیگری را فعال نمی كنند، اظهار داشت: برمبنای حجم زیادی از پیامك كه فعال می گردد این تخلف قابل شناسایی است و اپراتورها این شماره ها را گزارش می كنند.فلاح جوشقانی اظهار داشت: تخلف به صفر نمی رسد و ارسال پیامك تبلیغاتی ناخواسته هم نوعی تخلف به حساب می آید. براین اساس در صورت دریافت شكایت و درخواست از مردم نسبت به قطع سرویس پیامكهای تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام می نماییم.وی با اشاره به اینكه در سامانه ستاره هشتصد (*۸۰۰) بالغ بر ۳۰ میلیون نفر خواهان قطع دریافت پیامك تبلیغاتی شده اند، اضافه كرد: این تعداد مشترك در فهرست سیاه قرار داده شده اند تا برایشان پیامك تبلیغاتی ارسال نشود. اما امكان دارد با راه اندازی سرویس جدید، در بعضی مواقع، مشتركان به صورت مجدد پیامك تبلیغی دریافت نمایند كه البته این مورد مقطعی بوده و بعد از به روزرسانی سیستم، باردیگر شماره آنها در فهرست سیاه قرار می گیرد و پیامكی دریافت نخواهند كرد.معاون وزیر ارتباطات تصریح كرد: سیستم اپراتورها در سامانه ۸۰۰ امكان دارد آنلاین نباشد اما به روز می گردد و درصورت درخواست مشترك، به سرعت نسبت به قطع دریافت پیامكهای تبلیغاتی اقدام می كند.خسارت ۳۳ میلیاردی مشتركان سرویس های ارزش افزوده پرداخت شدرئیس رگولاتوری درباره آخرین وضعیت از كلاهبرداری پیامكهای ارزش افزوده هم اظهار داشت: این گزارش با جزئیات كامل از جانب وزیر ارتباطات اعلام گردید و تخلف رخ داده به دادگاه گزارش شده است.وی با اشاره به اینكه مبلغ ۳۳ میلیارد تومان از این كلاهبرداری به حساب مشتركان بازگردانده شد، اضافه كرد: این شكایت باید با استفاده از فرایندهای قضایی پیگیری شود. دراین زمینه وزارت ارتباطات تذكرات لازم را انجام داده و اپراتورها هم خسارات را جبران كرده و مابقی موارد باید توسط مراجع قانونی دنبال شود.
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب