رییس مركز ملی فضای مجازی مطرح كرد؛

لزوم اجرای دستورالعمل حریم خصوصی برای مقابله با حمله سایبری

لزوم اجرای دستورالعمل حریم خصوصی برای مقابله با حمله سایبری

به گزارش توسعه نرم افزار، رئیس مرکز ملی فضای مجازی اظهار داشت: اجرای دستورالعمل حریم خصوصی می تواند کمک قابل توجهی به حفظ داده های مردم برای مقابله با حملات سایبری کند.


به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، نشست پیگیری اجرای دستورالعمل صیانت از حریم خصوصی کاربران و شیوه جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات آنها با حضور مدیران ارشد سکوهای فضای مجازی به ریاست دکتر سیدمحمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی اجرا شد. محمدامین آقامیری در این جلسه طی سخنانی با اعلان اینکه اقتصاد دیجیتال و حوزه های در رابطه با مردم برای مرکز ملی فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: اجرای دستورالعمل حریم خصوصی می تواند کمک قابل توجهی به حفظ داده های مردم برای مقابله با حملات سایبری کند و از این حیث اجرای این دستورالعمل برای ما مهم می باشد. وی ادامه داد: برای تمهید این دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی تلاش زیادی انجام داد تا با کمک کسب و کارهای بخش خصوصی، متولیان بخش دولتی و کارشناسان این حوزه بتواند دستورالعمل را مصوب و ابلاغ کند که فضای تبادلات مالی و خرید و فروش و … را برای مردم در فضای مجازی امن تر کند. در ادامه این جلسه مدیران ارشد و نمایندگان کسب و کارهای فعال در عرصه اقتصاد دیجیتال با تأکید بر این که این دستورالعمل برای حفظ حریم خصوصی و امنیت داده های مردم ضروری بوده و به سبب خلاء قانونی در این زمینه اقداماتی پراکنده تا حالا از طرف بخش خصوصی انجام شده بود، اما با ابلاغ این دستورالعمل روند رعایت پروتکلهای امنیتی برای ایمن تر شدن داده های مردم، بصورت مشخص تر و بهتر پیش رفته است. مدیران سکوها همین طور در این جلسه گزارشی از وضعیت اجرای این دستورالعمل در سکوهای خود به رییس مرکز ملی فضای مجازی ارائه کرده و در راستای اجرای بهتر این دستورالعمل پیشنهاداتی را مطرح نمودند. همین طور در این جلسه با بررسی چالش ها و مشکلات پیش روی اجرای این دستورالعمل، فعالان این حوزه اعلام نمودند که برای اجرای کامل ماده های آن نیاز است تا سه ماه زمان مصوب شده به شش ماه افزایش یابد. در آخر این جلسه بعد از بررسی نظرات و پیشنهادات بیش از ۳۰ مدیر عامل و مدیر ارشد از سکوهای دیجی کالا، والکس، تپسی، نوبیتکس، آپ، جیبیت، یکتانت، زیبال، دیوار، اسنپ، اسنپ دکتر، بیمه بازار، زرین پال، ازکی، ازکی وام و جاباما قرار شد تا این جلسات بصورت متناوب و مستمر ادامه یابد.

1402/11/28
15:11:21
5.0 / 5
326
تگهای خبر: بازار , خرید , دیجیتال , مجازی
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
devsoft