ملک دیجیتالی چیست؟

ملک دیجیتالی چیست؟

خبر فروش یک قطعه زمین دیجیتالی در محیط آنلاین و مجازی «دی سنترالند» به ارزش 2.43 میلیون دلار از راه ارز دیجیتال که مقرر است در آینده بعنوان یک مرکز خرید مجازی استفاده شود، بازتاب زیادی در شبکه های مجازی داشت.



به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از ایسنا، روزنامه «خراسان» در ادامه نوشت: به نظر برخی ها خرید زمین دیجیتالی در فضای مجازی کار بیهوده ای است اما اگر دو دهه پیش درباره شبکه های مجازی صحبت می کردی کسی باور نمی کرد روزی برسد که برای برخی زندگی بدون این شبکه ها امکان پذیر نباشد. در این میان شرکت های بزرگ دیجیتال همچون فیسبوک که نامش تازگی ها به متا تغییر کرده درحال ارائه زمین هایی در سرزمین دیجیتالی اش است تا افراد در آن بتوانند ساخت و ساز کنند و محصولات شان را به نمایش و فروش بگذارند. شاید فکر کنید که این ایده تا اجرائی شدن سالهای زیادی طول بکشد اما بد نیست بدانید همین ارزهای دیجیتال سال ۲۰۰۸ به وجود آمدند و تا سال ۲۰۱۰ هر بیتکوین کمتر از یک دلار قیمت داشت و حتی برای همان مقدار هم کسی حاضر به پرداخت پول نبود ولی حالا هر بیتکوین به بالای ۶۵ هزار دلار رسیده است و دیگر برای همه قابل خرید نیست. حالا شاید به نزدیک بودن استفاده از زمینهای دیجیتال پی برده باشید. در این گزارش اهتمام کرده ایم به این زمین ها و دلیلهای اهمیت آنها در دنیای پیش رو بپردازیم پس اگر مایل به سفر در زمان و دنیای مجازی هستید با ما همراه باشید.

زمین دیجیتالی چیست؟

«ملک دیجیتالی» به خودی خود مفهوم جدیدی نیست اما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری معنادار شده است. البته قبل از این هم نوعی ملک های دیجیتالی مثل دامین سایت ها یا پیج ها در شبکه های اجتماعی وجود داشته که می توانسته موجب درآمد شود اما ملک دیجیتالی که مقرر است در آینده ای نزدیک سبک زندگی را تغییر دهد، کمی با ملک های دیجیتال سابق فرق دارد. سرزمین های مجازی فعلی املاک و مستغلات دنیای مجازی می باشند که فضای سه بعدی جهان مجازی را نشان می دهند. وقتی کاربران یک قطعه زمین مجازی را خریداری می کنند، حق استفاده از این ملک را به هر طریقی که بخواهند به دست می آورند که در ادامه درباره آن نوشته ایم. شرکت های بزرگ مانند «متا» سرزمین هایی برای فروش در پلت فرم های مخصوص خود در اختیار کاربران می گذارند تا آنها با بهره گیری از نبوغ و خلاقیت خود آنرا بسازند تا دیگران در آن زمینهای مجازی به ماجراجویی بپردازند و موجب درآمد صاحبان زمین ها شوند. اکنون ارزش زمینهای مجازی درحال افزایش است و مردم آماده اند برای آن هزینه های هنگفتی بپردازند.

زمین مجازی چه کارایی دارد؟

استفاده از املاک و مستغلات در دنیای واقعی برای بیشتر ما واضح و قابل درک است. ما از زمینهای واقعی برای ساختن ملک استفاده می نماییم، در آپارتمان زندگی می نماییم، در بازار املاک و مستغلات سرمایه گذاری و از این ملک برای اهداف خرده فروشی استفاده می نماییم. اما وقتی صحبت از کاربری مجازی زمین می شود، خیلی از مردم گیج می شوند که من قصد دارم با آن چه کار کنم؟ خب اول از همه بد نیست بدانید که زمینهای مجازی دقیقاً مانند املاک و مستغلات واقعی، قابلیت خرید و فروش دارند و می توان آنها را اجاره داد. دارندگان ملک مجازی می توانند در زمینهای خود مغازه و مراکز تجاری یا بنگاه های اقتصادی خودشان را بسازند و آنرا اداره کنند. در حقیقت، دنیای واقعیت مجازی به همان اندازه واقعی دنیای ماست و کاربران به لطف فناوری های عالی و گرافیک اعجاب انگیز که این دنیاهای مجازی به کار می گیرند، می توانند خودرا در یک بعد کاملا متفاوت غرق کنند. علاوه بر این، دنیای واقعیت مجازی به کاربران اجازه می دهد تا خودشان خالق باشند و خلاقیت های منحصر به فرد خودرا در این دنیای مجازی به فروش برسانند.

چگونه می توان به خرید و فروش پرداخت؟

اولین نکته مهمی که باید به آن پاسخ داد این است که خب چطور می شود از این زمین ها پول درآورد و چگونه باید محصولات مان را در آن به فروش بگذاریم. هرقدر تعداد مراجعه کننده به زمین شما افزایش داشته باشد می تواند ارزش زمین مجازی شما را بالا ببرد چون محصولات در آن بیشتر دیده می شوند.

اجاره دادن ملک بصورت مجازی

توسعه دهندگان متاورس به شکل معمول قطعات زمین مجازی خودرا بعنوان یک فضای خالی به کاربران دیگر می فروشند. به این معنا که افراد خلاق فضای مجازی کاملی برای ساختن هر چیزی که بخواهند در اختیار دارند همچون هتل، گالری هنر، کازینو، سینما یا حتی یک ورزشگاه. گزینه ذهنی این اجاره دهندگان مجازی این است که چه چیزی را بسازند تا بتوانند از کاربران هزینه بگیرند. البته باید بدانید که مالکیت مجازی می تواند یک نوع سرمایه گذاری باشد که ارزش آن در طول زمان افزایش پیدا خواهدنمود.

تبلیغات و ایجاد فضای رقابتی

دنیای مجازی قادر می باشد هرگونه فعالیتی را از دنیای واقعی تقلید کند و امکان تعامل کاربران با هم لایتناهی است. اکنون هزینه تبلیغات بین بازی ها تبدیل به یک صنعت پردرآمد چند میلیاردی شده است. علاوه بر این، محیط های بازی آنلاین و حتی مراکز خرید مجازی، تبدیل به فضاهای اجتماعی اولیه برای جوان ها و نوجوان ها شده است. آنها در فضای مجازی با هم ملاقات، معاشرت و همکاری می کنند و وقت می گذرانند. این دیگر اینستاگرام قدیمی نیست، جایی است که آنها وقت خودرا در آن جا سپری خواهند کرد. پس منطقی است که بگوییم دنیای مجازی و فضاهای اجتماعی فعلی به مرور به یک کانال بازاریابی عظیم تبدیل خواهد شد که می تواند درآمد زیادی برای دارندگان زمینهای پر رفت و آمد به همراه داشته باشد.

روی آوردن به دنیای بازی برای کسب درآمد

امروزه بازی ها مبتنی بر شبکه بلاک چین و ان اف تی ها (یک مدل از مالکیت در فضای مجازی که خود نیاز به یک پرونده مجزا دارد که در آینده به آن خواهیم پرداخت) است. اصل این بازی ها در متاورس بر این است که گیمرها مالکیت و کنترل دارایی های درون بازی خودرا برعهده دارند و می توانند آنها را با پول واقعی مبادله کنند. برای مثال هزاران فیلیپینی که وارد یک بازی در محیط متاورس شدند، توانستند حیوانات خانگی دیجیتالی را با نام اکسیس (Axies) پرورش دهند و آنها را بصورت آنلاین معامله کنند و از این طریق توانستند درآمد بیشتری نسبت به مشاغل واقعی خود کسب کنند. همین طور می توان بوسیله ان اف تی مالکیت مجازی تولیدات دیجیتال مثل فیلم، موسیقی، عکس و... را در فروشگاه های راه اندازی شده در زمینهای مجازی خرید و فروش کرد.

فروشگاه های آنلاین

یکی دیگر از ظرفیت های این سرزمین ها محصولات فروشگاهی است. پژوهشگران در تلاش اند که در آینده ای نزدیک در متاورس فروشگاه های مجازی به نحوی باشند که مشتریان آنها بتوانند از قابلیت های بیشتری بهره ببرند، بطورمثال در یکی از گزارش ها آمده است که شما می توانید لباس را در فروشگاه پرو کنید و پیش از خرید آنرا بر تن خود ببینید.





منبع:

1400/09/08
22:07:54
5.0 / 5
361
تگهای خبر: آنلاین , بازار , توسعه , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
devsoft