طی روزهای آینده

واردكنندگان گوشی با گارانتی های معتبر ارزیابی می شوند

واردكنندگان گوشی با گارانتی های معتبر ارزیابی می شوند

به گزارش توسعه نرم افزار گارانتی و خدمات بعد از فروش، از امتیازهایی است كه هنگام خرید، می تواند به خریداران برای انتخاب گوشی و شركت فروشنده كمك نماید و باآنكه امكان دارد بیش تر گوشیها هم اكنون از گارانتی های معتبری برخوردار نباشند، اما عرضه خدمات بعد از فروش، می تواند سطح رضایتمندی مصرف كننده را افزایش دهد؛ موضوعی كه به نظر می آید شركت های واردكننده بیشتر از پیش به دنبال آن هستند.


به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از ایسنا، سوء استفاده از امكانات و تعرفه های پایین گوشیهای مسافری سبب شد برای پیشگیری از واردات بی رویه و غیررسمی گوشی كه به اسم مسافری انجام می شد، روشی در نظر گرفته شود و بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعرفه گمركی واردات تلفن همراه را با افزایش حقوق ورودی گوشی به ۲۶ درصد رساند، هم چنین معافیت ۸۰ دلاری برای واردات تلفن همراه مسافری حذف شد.
این تصمیم ها مسیر واردات گوشی را برای شركت های رسمی واردكننده هموار كرد تا بتوانند با تامین نیاز مصرف كننده، آشفته بازار گوشیهای مسافری و وارداتی را ساماندهی كنند. به صورتی كه به اذعان واردكنندگان، درحالی كه مصرف گوشی در ایران ماهانه بین ۸۰۰ هزار تا یك میلیون دستگاه است، شهریورماه سال جاری، بیشتر از یك میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه به صورت قانونی توسط شركت های واردكننده وارد شده و بازار را به وضعیت اشباع رساند.
ازاین رو درحالی كه تا ماه پیش، معافیت ۸۰ دلاری گوشیهای مسافری در مقایسه با تعرفه وارات گوشیهایی كه توسط شركت های واردكننده ثبت سفارش می شدند، از مزیت قیمت پایین تر برخوردار بودند، حالا با افزایش تعرفه و حذف معافیت گمركی گوشیهای مسافری، دیگر واردات چمدانی گوشی به روش مسافری، نه برای واردكنندگان به این شیوه و نه مصرف كننده نهایی صرفه ای ندارد، چونكه قیمت گوشیهای شركتی پایین تر از گوشیهای مسافری است.
از طرفی یكی از مواردی كه خرید گوشی از بازار داخلی و واردكنندگان رسمی را برای مصرف كننده منطقی تر می كند، گارانتی و خدمات بعد از فروش است كه در صورت خرید از كشورهای خارجی، برای مصرف كننده ساكن ایران مورد استفاده نخواهد بود، چونكه بیش تر این شركت ها نمایندگی رسمی در ایران ندارند، درصورتی كه به قول انجمن واردكنندگان موبایل، تمامی گوشی های شركتی ۱۸ ماه خدمات بعد از فروش و گارانتی دارند.
در این راستا میثم دادخواه - كارشناس حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات - در گفتگو با ایسنا، با بیان این كه با افزایش تعرفه گوشیهای مسافری، عملا جلوی قاچاق گرفته شده است، اظهار نمود: سازمان پشتیبانی از مصرف كننده، اشراف ویژه ای بر مبحث واردات دارد و سازوكاری برای ارزیابی شركت ها بوجود آورده است. بدین ترتیب مقرر است برخی شركت های ارزیاب، در ایام آینده شركت های واردكننده دارای مجوز را ارزیابی كنند و در این فرایند ارزیابی، سطح گارانتی شركت ها مشخص شود.
وی تصریح كرد: هم اكنون گارانتی واردات برای خریداران اهمیت چندانی ندارد و شركتی كه ۱۰۰ مركز خدمات دارد، با شركتی كه ۱۰ مركز خدمات دارد، از دید مشتری برابر است؛ اما كیفیت گارانتی ها روزبه روز در حال افزایش می باشد و شركت های واردكننده باید تا ۱۸ ماه خدمات گارانتی دستگاه را عرضه كنند و همینطور تلاش می كنند در زمینه گارانتی و خدمات بعد از فروش، بالاترین رضایت مندی را داشته باشند.



1398/08/04
13:53:45
5.0 / 5
2190
تگهای خبر: حقوق , خدمات , خرید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
devsoft