تخلف اپراتورها حذف بسته های پرمصرف بود

تخلف اپراتورها حذف بسته های پرمصرف بود

مدیركل دفتر حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری اعلام نمود افزایش تعرفه ای در بسته های اینترنتی اپراتورها صورت نگرفته و تنها بعضی از بسته های پرمصرف از درگاه آنها حذف شده بود.


به گزارش توسعه نرم افزار به نقل از ایسنا، در ایام گذشته، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بسته های اینترنتی در اپراتورهای همراه اطلاع داده و اعتراض کردند. این مورد منجر به واکنش حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- شد که اعلام نمود: بالابردن قیمت در بعضی اپراتورهای تلفن همراه، در حالیکه مردم به علت انتشار کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کرده اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است.
او همینطور با اشاره به مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اظهار داشت: برپایه این مصوبه اپراتورهای مسلط (SMP) برای تغییر تعرفه های عادی و تشویقی سرویس هایشان باید تایید رگولاتوری را دریافت نمایند. با عنایت به این که افزایش قیمت در بعضی اپراتورهای تلفن همراه بدون تایید رگولاتوری انجام شده، این افزایش قیمت ها برخلاف مقررات بوده و تمامی قیمت ها باید به قبل بازگردد.
البته بررسی های انجام شده از آن حکایت می کند که افزایش تعرفه ای که کاربران از آن ناراضی بودند، درواقع حذف بعضی از بسته های پرمصرف بود. هرچند این بسته ها در وبسایت این اپراتورها موجود بود و تنها از درگاه های دیگر همچون اپلیکیشن های مربوط به این اپراتورها و USSD آنها حذف شده بود، اما از آنجایی که کاربران بیشتر مواقع برای خریداری بسته به وبسایت رجوع نمی کنند و از اپلیکیشن یا USSD خرید می کنند، با حذف بسته ها از این درگاه ها مواجه گشتند.

بسته ها باید به درگاه اپلیکیشن اپراتورها برگردد
در این راستا پیمان قره داغی -مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری- در گفتگو با ایسنا با اظهار نمود: طبق بررسی های انجام شده، هیچ گونه افزایش تعرفه ای در اپراتورها صورت نگرفته و تنها برخی از بسته های پرمصرف از برخی درگاه ها حذف گردیده است. البته این اقدام که از جانب اپراتورهای غالب و بدون از کسب تاییدیه سازمان انجام شده، تخلف است و به همین خاطر به اپراتورها اخطار دادیم که بسته ها باردیگر هم در پورتال و هم اپلپکیشن اپراتورها قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه اپراتورهای غالب برای عرضه تعرفه حتما باید از سازمان تاییدیه بگیرند، اضافه کرد: اپراتورها برای تعرفه هایشان یک سقف دارند و یک کف. اگر بخواهند کمتر از کف تعرفه بدهند، ضد رقابتی است و با آن برخورد می شود، سقف تعرفه اپراتورها هم تا ۴۲ هزار تومان به ازای هر گیگابایت اینترنت برای سیمکارت های دائمی و ۱.۵ برابر ۴۲ هزار تومان برای سیمکارت های اعتباری است و اگر بخواهند بالاتر از سقف تعرفه بدهند هم برخورد می شود.
قره داغی با اشاره به اینکه اپراتورها برای عرضه تعرفه های قبلی از ما تاییدیه گرفته بودند و نباید تعرفه هایی مورد تایید سازمان را حذف می کردند، اظهار داشت: اپراتورها می توانستند این تعرفه ها را از ابتدا تعریف نکنند، اما اگر تعریف کردند، باید سرویسشان را ادامه می دادند. اگر قرار باشد بسته های جدیدی تعریف شود یا برخی از بسته ها از مدار بیرون برود و اپراتورهای غالب حتی اگر بخواهند کمتر از سقف، تعرفه بدهند هم باید از سازمان تاییدیه بگیرند که دراین مورد ما تاییدیه ای برای حذف بسته ها نداشتیم.
مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری تصریح کرد: آنهایی که بسته فعال داشتند از بسته هایشان استفاده می نمایند. درباره کسانی که این روزها بسته ای خریدند، اگر یک بسته مشخص با قیمت مشخص و در یک بازه مشخص می خریدند، این بسته باید حتما عرضه شود اما اگر به علت نبود بسته قبلی مجبور شدند بسته جدیدی خریداری کنند که نزدیک به بسته قبلی شان بوده و پیش از این هم توسط اپراتور عرضه می شده، شرایط فرق می کند و دیگر هزینه ای به کاربر برنمی گردد.



1399/04/16
17:51:40
5.0 / 5
1436
تگهای خبر: اینترنت , حقوق , خرید , مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
devsoft