در گزارش توسعه نرم افزار مطرح شد؛

پشتیبانی از ۳ حوزه استارت آپی زیان دیده از بحران كرونا

پشتیبانی از ۳ حوزه استارت آپی زیان دیده از بحران كرونا

به گزارش توسعه نرم افزار مجری طرح پشتیبانی از كسب و كارهای نوپای فاوا در سازمان فناوری اطلاعات از شناسایی سه حوزه فعالیت استارت آپ هایی كه در بحران كرونا بیشترین آسیب را دیدند و پشتیبانی از آنها اطلاع داد.



سعید روشنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تصمیم كارگروه وجوه اداره شده وزارت ارتباطات در خصوص عرضه تسهیلات به كسب و كارهای نوپای زیان دیده از زمان شیوع ویروس كرونا اظهار داشت: برای پشتیبانی از این كسب و كارهای متضرر شده ۳۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده كه قابل افزایش است.
وی اظهار داشت: به محض شیوع ویروس كرونا سه حوزه كه بیشترین میزان آسیب را به واسطه شرایط پیش آمده قرنطینه دیدند شناسایی كردیم كه به نظر می آید بیشترین میزان آسیب مربوط به پلت فرم های تحویل غذا، فروش خدمات بلیت، تور و گردشگری و حوزه خدمات در محل می شود.
روشنی افزود: در این راستا از این كسب و كارها خواستیم در صورت تمایل فهرست بیمه پرسنل و كد كارگاهی خویش را به این شرط كه پرسنل خویش را تعدیل نكنند به ما عرضه كنند. در این صورت به ازای سه ماه حقوق هر پرسنل (حدود ۱۰ میلیون تومان) به كسب و كارها وام با بازپرداخت ۱۲ درصد پرداخت می شود.
مشاور سازمان فناوری اطلاعات ایران با اعلان اینكه تا هفته گذشته تعداد كل درخواست ها حدود ۸۹ درخواست بود، اضافه كرد: البته بخش عمده ای از این درخواست ها شامل سه حوزه مدنظر نبوده و تابحال با بررسی های مداوم از راه كارگروه وام وجوه اداره شده به ۶ استارت آپ تأیید شده این تسهیلات تعلق گرفت.
وی اظهار داشت: الان در مرحله دوم بررسی درخواست ها هستیم و بعد از بررسی فهرست مورد نظر را برای تأیید كارگروه عرضه می دهیم كه بعد از تأیید به سرعت دستورالعمل آن منتشر و عرضه تسهیلات ابلاغ خواهد گردید.
مجری طرح نوآفرین در سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به پیمایش وضعیت هر كسب و كار حوزه فناوری اطلاعات در بحران كرونا افزود: ما به دنبال آن هستیم تا علاوه بر سه حوزه مذكور، مدل حمایتی مان را برای سایر كسب و كارهای متضرر شده از بحران كرونا هم اعمال نماییم و با عنایت به این پیمایش بزودی فهرست جدیدی از كسب و كارهای واجد شرایط دریافت و این تسهیلات را اعلام می نماییم.
به گفته وی پیمایش انجام شده نشان داده است آسیب این بخش الزاماً ناشی از كاهش تعداد مشتریان نیست و زنجیره ارزش كسب و كارها هم با مشكل روبرو شده است اما از طرفی عده ای از كسب و كارها در این شرایط در حال رشد هستند. برای مثال پلت فرم های مربوط به پزشكی آنلاین و خدمات ویدئویی رشد بالایی را در این مدت تجربه كرده اند.
روشنی اضافه كرد: الان ۳۰ میلیارد تومان منابع برای پشتیبانی از این كسب و كارها در نظر گرفته شده كه قابل افزایش خواهد بود. حداكثر میزان پرداخت به یك كسب و كار مبلغ دو میلیارد تومان است كه با بازپرداخت ۱۲ درصد به شركت های واجد شرایط تعلق می گیرد.
وی اظهار داشت: به واسطه همكاری صورت گرفته با صندوق نوآوری و شكوفایی شركت هایی كه واجد شرایط دریافت بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان هستند از این صندوق وام دریافت می كنند و تسهیلات كمتر از این مقدار، از محل وام وجوه اداره شده برای شركت ها تأمین می شود در همین حال یك دوره ۱۲ ماهه تنفس برای بازپرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده است.

1399/02/04
19:59:46
5.0 / 5
2962
تگهای خبر: آنلاین , حقوق , خدمات , شركت
مطلب توسعه نرم افزار را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در DevSoft
نظرات بینندگان DevSoft در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
devsoft